Content Life

HubSpot Marketing Hub

Skriven av Team Brave | 2023-04-19 10:02
HubSpot Marketing Hub är ett marknadsföringsprogram som hjälper dig att locka rätt målgrupp, konvertera fler besökare till kunder och köra kompletta inkommande marknadsföringskampanjer i stor skala – allt på en kraftfull, lättanvänd plattform.
Locka besökare genom att blogg, sociala medier, annonser och mer. Konvertera besökare till kunder med landningssidor, e-post, marketing automation, kontobaserad marknadsföring och mer. Spåra ROI med intäktstillskrivningsrapportering. Allt drivs av kunddata i ditt CRM för att möjliggöra anpassning i stor skala.
 

Alla dina marknadsföringsverktyg och data – allt under ett tak

Jobbet är tufft för moderna marknadsförare. Antingen jonglerar du med olika lösningar eller så har du fastnat med verktyg som är kraftfulla, men omöjliga att använda. Detta innebär spridd kunddata, platt marknadsföring och för mycket tid med att krångla med programvara. Men det behöver inte vara så. Med HubSpot Marketing Hub finns alla dina marknadsföringsverktyg och data på en lättanvänd, kraftfull plattform. Du sparar värdefull tid och får allt du behöver för att ge en personlig upplevelse som attraherar och konverterar rätt kunder i stor skala.
 

Där all din marknadsföring kommer samman

Attrahera uppmärksamhet 
  • Skapa innehåll som dina potentiella kunder längtar efter och gör det omöjligt att missa.

Konvertera flera leads

  • Förvandla fler besökare till leads med en personlig, men skalbar strategi.

Rapportering & Anpassning

  • Samla ditt team genom att översätta data till smarta strategier.

 

 

Populära funktioner:

 

Marknadsanalys

Fatta smartare, databaserade beslut med kraftfull anpassad rapportering och inbyggd analys. Koppla ditt arbete till avslutade affärer och kontakter skapade med attributionsrapportering.


Anpassade objekt

Njut av flexibiliteten att lagra och anpassa alla typer av data i HubSpot. Dela anpassade objektdata i rapporter och bygg instrumentpaneler för att dela insikter med ditt team.


Salesforce-integration

Anslut HubSpot till Salesforce för en snabb, pålitlig, dubbelriktad synkronisering – inget tekniskt arbete krävs. Skicka information om leads till ditt säljteam så att de får ett bättre sammanhang för att avsluta affärer.

HubSpot Marketing Hub är en programvara som växer i takt med dina behov. Börja med HubSpots kostnadsfria verktyg och uppgradera allt eftersom du växer, eller kom igång med en av deras mer avancerade versioner beroende på dina behov.

 

Läs mer här om du önskar en komplett översikt
vad HubSpots olika nivåer innefattar.

 

 

Vanliga frågor

Vad är marknadsföringsprogramvara?

Marknadsföringsprogramvara hjälper dig att engagera och konvertera potentiella kunder med dynamiska, automatiserade kampanjer över en mängd olika kanaler och mäta effektiviteten av dina strategier. Du kan utnyttja marknadsföringsprogramvara för att skapa och leverera innehåll, distribuera riktade annonser och bygga komplexa kundresor. Marknadsföringsprogramvara kan också hjälpa dig att samarbeta bättre i ditt team och med försäljning genom att göra det enkelt att organisera alla ditt företags marknadsföringstillgångar, data och verktyg på ett ställe. Oavsett säljteamets storlek, från småföretag till företag, finns det funktionalitet i HubSpots marknadsföringsprogram som kommer att förstärka dina marknadsföringsinsatser.

Integreras HubSpots marknadsföringsprogramvara med Salesforce och andra tredjepartsverktyg?

Ja. Marketing Hub har en dubbelriktad synkronisering med Salesforce, vilket innebär att alla ändringar som görs i ett system automatiskt synkroniseras med det andra. Du kan välja vilka poster som synkroniseras från HubSpot till Salesforce och när, och automatiskt skicka viktig information om potentiella kunder som e-postöppningar, formulärinlämningar, webbplatsaktivitet och mer till ditt säljteam så att de har allt sammanhang de behöver för att avsluta fler affärer. Du kan också skicka leadscore från HubSpot till Salesforce – för att hjälpa ditt säljteam att prioritera sin räckvidd och spara värdefull tid. Om du använder andra verktyg än Salesforce, hittar du mer än 1000 anpassade integrationer på HubSpot App Marketplace – vilket gör det enkelt att ansluta HubSpot till dina favoritverktyg med bara några klick.

Kan jag anpassa data i mitt Marketing Hub-konto?
Självklart! Med anpassade objekt (tillgängliga i Enterprise-utgåvan av Marketing Hub) har du fullständig flexibilitet och kontroll för att matcha din CRM-data till ditt företag. Du har full flexibilitet att namnge objektet, bestämma dess egenskaper och bestämma vilka andra objekt det kan associeras med.

Hur skiljer sig Marketing Hub från andra marknadsföringsprogram?

Marketing Hub byggdes från grunden som en del av HubSpots kompletta CRM-plattform, till skillnad från många programvaror som har byggts ihop genom förvärv – allt för att hjälpa kunder att växa bättre. Med Marketing Hub finns alla dina marknadsföringsverktyg och data på ett ställe, så att du inte behöver jonglera med flera punktlösningar och slösa bort värdefull tid på att sammanfoga rapporter. Det är både djupt kraftfullt och unikt lätt att använda. Sist men inte minst kan du enkelt synkronisera Marketing Hub med mer än 1000 anpassade integrationer så att ditt marknadsföringsteam har alla sina favoritverktyg på en plattform.

Vilka är populära funktioner för marknadsföringsprogramvara?

Populära funktioner i HubSpots marknadsföringsprogram inkluderar möjligheten att:
  • Skapa personliga, automatiserade marknadsföringskampanjer
  • Spåra dina marknadsföringsresultat med inbyggd analys och anpassad
  • rapportering
  • >Hantera alla dina sociala mediekonton på ett och samma ställe
  • Designa SEO-optimerade blogginlägg och webbsidor
  • Få hela ditt team att tala med samma budskap med verktyg för kampanjhantering


Hur mycket tid tar det att implementera HubSpots marknadsföringsprogramvara?

Ge ditt marknadsföringsteam inloggningar och tillgång till lämpliga verktyg, så kommer de att kunna komma igång på nolltid.Funktioner som bloggar, e-postmarknadsföring och analys kommer att vara redo att användas så snart de loggar in på HubSpot. För mer avancerad implementering, som annonsspårning eller SEO, kan det ta lite längre tid att komma igång.I så fall måste du integrera dina associerade reklamplattformar, ge åtkomst till ditt team och sedan är de redo att börja.

Vilka rapporteringsmöjligheter har jag med Marketing Hub?

Med "multi-touch" intäktstillskrivningsrapportering kan du knyta alla dina marknadsföringsaktiviteter till varje avslutad affär, så att du kan förstå exakt hur din marknadsföring bidrar till intäkter. Du kan också bygga anpassade rapporter för att spåra praktiskt taget alla mätvärden i Marketing Hub, vilken post som helst i ditt CRM eller all data från integrerade appar. Ditt HubSpot-konto innehåller flexibla instrumentpaneler som låter dig se all din data på ett ställe och gör att du enkelt kan dela rapporter med intressenter.

Är HubSpots gratis marknadsförings- och CRM-verktyg verkligen gratis?

Oh ja! HubSpots kostnadsfria marknadsförings- och CRM-verktyg är inte en gratis provperiod, så det krävs inget kreditkort för att börja använda dem. De är 100 % gratis – så enkelt är det. Du kan lägga till hundratals kontakter, obegränsat antal användare, och din kostnadsfria åtkomst har ingen tidsbegränsning. Och när ditt företag växer, växer deras programvara med dig. Du kan enkelt uppgradera till någon av Hubspots premiumutgåvor över HubSpots CRM-plattform.

Hur fungerar Marketing Hub med Sales Hub, Service Hub, CMS Hub och Operations Hub?

Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub, CMS Hub och Operations Hub är var och en del av HubSpots kompletta CRM-plattform för att hjälpa dig växa bättre. När du använder två eller flera hubbar tillsammans kopplas din data automatiskt till plattformen, vilket gör att du enkelt (och kraftfullt) kan spåra hela din kundresa från första webbplatsbesök, till avslutad affär, till nöjd kund.