5 anledningar till att använda HubSpot

Vi kan skriva hundratusentals ord om vad som gör HubSpot utmärkt, men låt oss sammanfatta det med: HubSpot är en inbound marketing och försäljningsplattform som hjälper företag att locka besökare, konvertera leads och hitta nya kunder. Låter inte särskilt komplicerat eller hur? Hur som helst, här är fem skäl till varför vi tycker att du ska använda HubSpot för inbound marketing.

 

Här är 5 anledningar till att använda HubSpot

 

1. En välfylld verktygslåda för Inbound Marketing

Det som HubSpot gör så briljant är att samla allt du behöver (och det du inte visste att du behöver) under ett och samma tak. Om du gör en snabb överblick över vad du jobbar med idag skulle det förmodligen se ut så här:

  • Content Management System
  • Bloggplattform
  • E-postmarknadsföringsplattform
  • CRM
  • Landningssidor
  • Annonseringsverktyg
  • Sociala medier-verktyg
  • Analys- och rapportverktyg

... och mycket, mycket mer

De flesta av de listade verktygen är inte integrerade och fungerar som fristående lösningar. Och exakt här ligger vår poäng med HubSpot. Det är svårt att ha kontroll över din inbound marketing medan du studsar fram och tillbaka i olika verktyg - i helt separata system. Och när du börjar tänka på hur arbete på det här sättet dödar din effektivitet, så behöver vi nog inte vidareutveckla detta något mer.

 

2. Ta en närmare titt på siffrorna

Vad är oftast målet för en inbound marketing-kampanj? Att generera leads, för att sedan förvandla dem till kunder som generar inkomst. Att investera i inbound marketing är en sak, men du måste mäta ditt arbete. Med HubSpot tas mätningarna med på en resa över det magiska landet kallat Internet med olika webbtaktiker. Vilken e-postkampanj leder till den mest direktförsäljning? Behöver du veta vilka av dina blogginlägg som generade mest trafik? HubSpot kan berätta detta för dig.

 

3. Personas är nyckeln till framgång

Potentiella kunder som matchar egenskaperna hos dina ”buyer personas” du skapat är vägen framåt.  Varför? Jo därför att dina ”buyer personas” är dina bästa kunder. Punkt slut. Med HubSpots olika verktyg kommer du aldrig att förlora ditt fokus gällande vem du riktar dina kampanjer till.

Den gyllene regeln är att få 6 kvalificerade potentiella kunder. Snarare än 94 icke potentiella kunder som aldrig som kommer göra ett köp. Det är nästan exakt den premissen HubSpot byggde sin plattform på.

 

4. SEO (eller hur du vinner Google-racet)

SEO är alltid viktigt, och även om det inte är ditt största bekymmer i här livet är det viktigt att ha ordning och reda på dina texter så de är SEO-vänliga. Med verktygen i HubSpots verktygslåda kan du se till att allt du gör alltid är optimerat.

 

5. Bättre evolutionsprocess än Jurassic Park

Marknaden för inbound marketing är relativt ung. Saker och ting förändras konstant och det finns alltid utrymme för genomförbara förbättringar. HubSpots verktyg utvecklas ständigt för att möta nya krav så att du inte behöver oroa dig för att vara ett steg bakom i utvecklingen.

 

Senaste artiklarna

Digital Marknadsföring 2024

Välkommen till 2024, en tid då det digitala landskapet inte bara formar hur vi lever våra liv, utan...

ChatGPT 4o: Nästa steg för AI-konversationer

ChatGPT-4o är en revolution för ChatGPT. Ok, revolution är lite väl fläskigt, men hey, vi...

Guide till growth marketing för B2B

Introduktion:

Välkommen till vår omfattande guide om growth marketing för B2B-företag. I dagens...