Effektivisera din e-postmarknadsföring på 4 och ett halvt sätt

Det här kanske låter som en konstig fråga! Men vill du öka lässtatistiken för din e-postmarknadsföring? Självklart vill du det, så låt oss börja.

1. HÅLL ALLTID DINA KUNDREGISTER UPPDATERADE OCH FRÄSCHA

Människor byter e-postadresser hela tiden. Människor förändrar sina intressen hela tiden. Detta gör dem till icke-engagerade prenumeranter. Vad du behöver göra till och från är att ta bort inaktiva prenumeranter. Varför? Låt oss vara ärliga, om de inte har engagerat sig i ett e-postmeddelande på 6 månader är oddsen att de aldrig kommer att göra det.

Men vänta! Innan du tar ut den stora raderarhammaren, försök alltid att fånga dina prenumeranters uppmärksamhet minst en gång innan du tar bort dem. Varför inte skicka ett sista chansen-brev för eventuell återkoppling.

 

2. DITT INNEHÅLL SKA VARA NYTTIGT

Ok, så du har engagerade prenumeranter, nya listor, segmenterade listor men vill ändå höja lässtatistiken på dina e-postmeddelanden? Du har hör det förr: Content is king. Faktiskt är det så att innehåll är kung, drottning, prins, narr och stallpojke. Innehållet i ditt e-postmeddelande måste vara fantastiskt. Varje. Gång. Ekvationen fungerar ungefär så här. Om dina abonnenter tycker om ditt innehåll är de mer benägna att öppna dina e-postmeddelanden i framtiden.

 

Lästips om att genera mer leads

 

3. SEGEMENTERA DINA KUNDLISTOR (RELEVANS ÄR HEMLIGHETEN)

 Skulle du öppna ett e-postmeddelande som du inte tycker är relevant för dig? Antagligen inte.

Vi låter statistiken berätta historien.

Det digitala marknadsföringsföretaget Lyris fann att 39 procent av marknadsförare som segmenterade sina listor faktiskt hade en högre öppningsgrad.

När du segmenterat dina listor blir det lättare att veta hur man ansluter till varje segment. Att använda samma språk med alla är aldrig en bra strategi. Säg rätt ord - till rätt personer och öka engagemanget med din e-postmarknadsföring.

 

4. DEN HELIGA GRAALEN (ÄR EN ÄMNESRAD)

Det är lätt att återvinna innehåll. Det är bekvämt och det finns ingen skam i att göra det. Det är dock ingen bra idé. Vanliga och upprepade ämnesrader filtreras ofta ut. Vad du är ute efter är att väcka nyfikenhet och kommunicera i det språk och tonfall som dina prenumeranter använder sig av. Var inte rädd för att vara lite rolig och konverserande. Försök att sopa undan konkurrensen genom att inte upprepa dig själv.

Testa dina ämnesrader genom att skicka ut olika versioner till olika mottagare. Genom att göra detta kommer din statistik snabbt att visa dig vad som fungerar bäst.

 

 ½. GLÖM ALDRIG MOBILA ANVÄNDARE

Enligt programvaruföretaget BlueHornet använder 67,2 % av konsumenter idag en smartphone för att kontrollera sin e-post. 67,2%! Det är många missade möjligheter, så gör din e-post mobilvänlig. Pronto!

Senaste artiklarna

Guide till growth marketing för B2B

Introduktion:

Välkommen till vår omfattande guide om growth marketing för B2B-företag. I dagens...

Reklamfilmer Super Bowl 2024

Reklamfilmernas julafton är äntligen här. Och som vanligt bjöds vi på en kavalkad av snordyra ...

Spårning i en värld efter tredjepartscookies

I dagens digitala marknadsföringslandskap är förändringar i luften när det gäller...