Motiverande reklamkampanjer från 2020

Inspiration är av godo. Särskilt inom marknadsföring. Så vi tänkte att vi samlar några av de snygga, smarta, roliga och fantastiska kampanjer som motiverade oss under förra året.

Playstation: Play has no limits

Ca 5 176 465 visningar

Lanseringen av Playstation 5. (Ni vet konsolen alla ville ha, men ingen kunde få tag i.) hade taglinen: Play has no limits. Och Sony körde kampanjen med flera olika kampanjfilmer såsom The Edge, Explorer och själva PS5 Launch-videon.

Ca 1 256 929 visningar

Lanseringen hade även mer lokala happenings. Byggnader i ca 25 länder runt om i världen, såsom  Sydkorea, USA, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, m.fl – hade snygga filmloopar av PS5 samt den nya handkontrollen DualSense projicerade på dem. Samt i Singapore anordnades en speciell ljusshow och entréskyltar i Londons tunnelbana hade bytts ut till symbolerna från knapparna på en Playstationkontroll.

Senaste artiklarna

Google fasar ut tredjepartscookies, vad det betyder för dig?

Det har pratats om det i flera år, men nu händer det på riktigt. Google har börjat fasa ut stödet...

Så prioriterar ni era aktiviteter för maximal tillväxt

Har du en lång lista med idéer och initiativ, men svårt att veta vad du ska börja med? Med vår...

AI-policy? Varför du inte ska köra din brief genom en AI-klient

Vi har alla varit där. Tidsbrist, press och behovet av ett snabbt första utkast till en...