Läget för digital marknadsföring 2022

Hej, kära marknadsföringsbransch. Hur mår du egentligen? I denna artikel tar vi en titt på rapporten: State of marketing 2022 som görs av HubSpot. Det är en rapport de släpper varje år som grundar sig på data från över 1600 personer inom B2C och B2B. Dessa personer finns över hela världen och inom olika sektorer för att få en bra spännvidd. Rapporten är matig, väldigt insiktsfull och även om vi inte nämner allt i den, så plockar vi de bästa chokladbitarna ur muffinsen.

Några snabba insikter:

  • Video-content i kortformat (TikTok, Reels) är den mest effektiva typen av content för sociala medier.
  • Video är det största formatet för tredje året i rad.
  • Sociala medier är den största kanalen för marknadsföring.
  • Facebook, YouTube och Instagram är de mest populära plattformarna.
  • 83% av marknadsförare tror att det mer effektivt att skapa content av hög kvalitet och posta mer sällan än att posta låg kvalitet-content ofta.
  • Facebook har bästa ROI för annonser jämfört med andra plattformar.

 

Nya trender inom marknadsföring

Marknadsföring i sociala medier går ingenstans annat än uppåt, och ju mer innovativt och kreativt, desto mer sannolikt är det att ett inlägg startar en trend eller blir viralt. 2021 var sociala medier den främsta marknadsföringskanalen och 2022 är den ännu starkare.

Mer och mer dominerar content creator-ekonomin och nischat innehåll. Den främsta trenden som marknadsförare utnyttjar under 2022 är influencer marketing (detta är smart då den globala influencer marketing-branschen förutspås överstiga 16 miljarder dollar 2022). I år investerar företag också mer i videoinnehåll i kortformat och förfinar sin mobila marknadsföringsstrategi.

Medan Clubhouse var enormt populärt i början av 2021, har hypen kring appen försvunnit till förmån för andra video- och ljudplattformar och funktioner. Marknadsförare är nu mer intresserade i att investera i Twitter Spaces, YouTube Shorts och Instagram Live Rooms, bl.a. Kortformatsvideor är både det mest använda formatet på sociala medier och det mest engagerande vilket är i linje med nya investeringar och en mobil-först-publik.

För att komma igång med video, läs gärna vår guide till videoproduktion ->

video

 

Topp 5 marknadsföringstrender 2022:

Vilka trender utnyttjar du just nu?

  1. 34%: Influencer marketing
  2. 33%: Mobilvänlig website-design
  3. 31%: Videocontent i kortformat
  4. 31%: Virtuella event
  5. 29%: Experimentell marknadsföring

 

Marketing benchmarks för 2022

Till att börja med är det viktigt att notera att oavsett vad dessa benchmarks säger, är de viktigaste måtten för ditt företags framgång din egen. När du har skapat och lanserat dina marknadsföringskampanjer, webbplats, e-postmeddelanden, inlägg på sociala medier och evenemang kan du kontinuerligt testa och optimera din marknadsföringsstrategi baserat på hur din publik reagerar.

Det är bra att förstå var man ska börja. Att utveckla marknadsföringskampanjer för varumärket kräver tid, ansträngning och budget. Ska du eller ditt team lägga större delen av era ansträngningar på e-post? Video? Podcasts? TikTok?

 


Här är kanalerna som marknadsförare från B2B- och B2C-varumärken använder under 2022:

44%: Sociala medier

36%: Website/blogg

35%: E-postmarknadsföring

32%: Content marketing

30%: Influencer marketing

26%: SEO

25%: Virtuella event

Sociala medier är den främsta kanalen för marknadsförare 2022. Intressant nog är influencer marketing mer populärt än SEO, vilket visar ett ökat intresse för creators och antyder att det kan vara klokt att investera i partnerskap med content creators.

content kreators

 

Var spenderar människor sin tid online och engagerar sig? Och hur?

Medan människor har sina egna preferenser när det gäller att undersöka sina favoritmärken och samla information online fortsätter sociala medier att vara en vanlig väg för att bygga relationer med företag. Dessutom är direkta och organiska förfrågningar på sökmotorer och de associerade sökorden avgörande för synlighet online. Tänk på att allt webbinnehåll ska vara responsivt och optimerat för visningar av mobila enheter, datorer och surfplattor.

Website-trafik, källor:                      

22%: Direkt

17%: Organiskt sök

16%: Social

14%: E-post 

12%: Display-annonser.    

9%: Betalt sök

9%: Hänvisning

1%: Övrigt

Website-trafik uppdelat på enheter:

41%: Mobila enheter

38%: Desktop

19%: Surfplattor

2%: Övrigt


Nästan hälften (48%) av marknadsföringsteamen förväntar sig att deras budget kommer att öka under 2022, jämfört med förra året. Med mer budget, fler kampanjer och en bredare räckvidd får teamen mer kreativ frihet att testa nya kanaler. I år är de mest effektiva kanalerna för att skaffa nya kunder sociala medier. Det är också den bästa källan för högkvalitativa leads, SEO och evenemang.

 

Mest effektiva kanalerna för att skaffa nya kunder 2022:

1. Sociala medier
2. SEO
3. Fysiska evenemang och mässor

 

Content Marketing-trender

Content marketing är högsta prioritet för marknadsföringsteam, som omfattar multimediaformat och har blivit mer interaktiv och tillgänglig under de senaste åren. I år är video det bästa medieformatet (för tredje året i rad) – men specifikt växer videoplattformar som TikTok och Instagram Reels snabbast. Medan marknadsförare är mest benägna att använda innehåll som matchar deras varumärkesidentitet eller industri, de mest effektiva inläggen är 1) roliga och 2) interaktiva. Varumärken kommer att fortsätta att vara autentiska i sin marknadsföring och lyfta fram användargenererat innehåll och medarbetargenererat innehåll för att visa upp styrkorna i deras organisation.

 

Hur mäter marknadsförare resultatet av sina insatser i sociala medier?

37%: Sälj

33%: Likes/kommentarer

33%: Website-trafik

30%: Visningar

27%: Klick

En annan tydlig trend är att marknadsförare ökar investeringarna i interaktivt innehåll, tar sig tid att designa frågesporter, engagerar sig i sociala medier och samlar in värdefull information från sin publik. De arbetar också med att dela mer ”bakom scenerna-innehåll” och autentiska varumärkesberättelser, som ger resonans under en tid då gemenskapen kommer först.

videomarknadsföring

 

Spelplanen för att samla in data har fått nya regler

De senaste åren har varit oerhört intressanta och viktiga för alla digitala marknadsförare. Den breda och okontrollerade tillgången till kunddata, en av huvudpelarna inom digital marknadsföring, kritiseras hårt och landskapet förändras snabbt. Det finns en bra anledning bakom det. Mängden data vi samlar in blev en stor integritetsfråga, och regeringar är inte nöjda med det. För att undvika problem agerar de stora spelarna proaktivt, och mycket har förändrats på senare tid: iOS14 ändrade sättet att samla in data på, flera mindre webbläsare har dödat tredjepartscookien och snart kommer Chrome att göra detsamma, GDPR och andra liknande lagar håller på att bli strängare för varje dag.

Slutsats: tillgång till data kommer att bli svårare och svårare.

 

Förändring erbjuder stora möjligheter

Annonsörer lär sig vikten av att skapa en digital närvaro som täcker hela kundresan, samt att vägleda och glädja sin publik. Detta är ett kraftfullt sätt att inte bara skapa en positiv varumärkesuppfattning och öka medvetenheten, utan också den bästa strategin för att samla in förstapartsdata, vilket blir avgörande för alla framtidssäkrade marknadsföringsstrategier.

Det bästa och kanske enda, sättet att skapa denna framtidssäkrade marknadsföring är att skapa en riktigt bra digital närvaro med fantastiskt innehåll och en välstrukturerad, integritetsorienterad datainsamlingsstrategi.

Om din strategi fortfarande inte inkluderar skapandet av en ägd kanal med bra innehåll, är det ett självklart första steg. Att ha en egen blogg, podcast eller nyhetsbrev är inte längre valfritt om du vill täcka hela kundresan. Du kan inte helt enkelt förlita dig uteslutande på att bygga på "hyrd mark" - PPC eller sociala medier - eftersom det betyder att du blir gisslan för en algoritm som kan ändras när som helst.

Även om du redan har en stark innehållsmarknadsföringsstrategi på plats, med dina egna kanaler, är det dags att börja fundera på att anpassa din distribution. SEO är ett bra exempel: det kommer fortfarande att vara en mycket viktig förvärvskanal ett tag, men det är inte klokt att lägga alla dina ägg i den korgen längre. Nollklickssökningar ökar alltid och precis som med sociala medier är du gisslan för en ständigt föränderlig algoritm.

Frågan som marknadsförare bör ställa sig inför framtiden är: hur kan jag skapa en publik som jag kan nå när jag vill utan att vara beroende av någon distributionskanal som jag inte har kontroll över?

Förändring erbjuder stora möjligheter

 

Svaret? Tänk som en förläggare!

En utgivare behöver skapa fantastiskt innehåll ofta för att ha en återkommande publik som väljer att uppmärksamma vad du säger för att det resonerar med dem. Dessa är dina nyhetsbrev eller podcast-prenumeranter, de frekventa läsarna av din blogg som håller den i sina bokmärken istället för att hitta dig på Google, etc.

Varje person som väljer att aktivt gå efter ditt innehåll, ditt varumärke, är värd hundra gånger mer än en enda Instagram-följare eller någon som precis hittat din blogg på Google och aldrig kommer tillbaka. Rand Fishkin (SparkToro) kallar det "Netflix-effekten" vilket är en bra definition. När någon är sugen på att ditt innehåll ska nå deras inkorg vinner du. Missförstå inte. Detta betyder inte att vi ska sluta investera i SEO, sociala medier eller PPC. Det här är fantastiska kanaler för vår publik att hitta oss, men vi måste skapa en resa som gör dessa engångsbesökare till fans av vårt innehåll och vårt varumärke.

Den näst viktigaste åtgärden som digitala marknadsförare bör vidta, direkt efter att ha skapat resan, är att ha den kopplad till en stark datainsamlingsstruktur från första part, något som vanligtvis inte prioriteras av de som arbetar med content marketing.

Om du följer bästa praxis för sekretess och lagar som GDPR, är det säkert att säga att din strategi för datainsamling från första part inte kommer att påverkas drastiskt av integritetsorienterade förändringar som rullas ut av plattformar eller olika regeringar.

Att samla in förstapartsdata har alltid varit viktigt till en riktig strategi för innehållsmarknadsföring, det är trots allt kärnan i marknadsföringsautomatisering: samla in relevant data om din publik för att segmentera dem, leverera anpassat innehåll och, naturligtvis, identifiera de potentiella kunderna som passar bra för att bli kunder. Men nu blir det ännu viktigare.

Utan tillgång till samma mängd data som tidigare blir PPC mindre effektiv, och det är där kundresan och förstapartsdata kommer in. Du kan mata in denna data på dina annonsplattformar för att kompensera för en del av tredjepartsdata det är inte längre tillgängligt, vilket ökar effektiviteten till exempel.

Men också, om du skapar en riktig datainsamlingsstrategi, kan du segmentera dina målgrupper och skapa det bästa innehållet för dem, och föra dem genom resan genom att utbilda och underhålla. Det är vad content marketing handlar om!

 

Fokusera på dina content marketing-insatser under 2022

Det är ingen slump att interaktivt innehåll är i toppen av content marketing-trenderna att titta på 2022. En anledning är att publiken inte längre är nöjd med statiskt innehåll som vitböcker och e-böcker, och marknadsförare måste differentiera sig för att sticka ut. Men en annan mycket viktig anledning är att interaktivt innehåll är ett fantastiskt sätt att samla in förstapartsdata. När en lead interagerar med en innehållsbudgetkalkylator, till exempel, ger de oss värdefulla insikter om deras innehållsmarknadsföringsstrategi och detta är guld för leadkvalificering och försäljningssamtal. Det här är den informationsnivå som är väldigt svår att få bara med formulär eftersom den beror på interaktiviteten och en rikare och mer värdefull erfarenhet för leaden. Om du vill framtidssäkra din marknadsföring dig bör fokusera på två saker: att skapa en otrolig digital närvaro som fokuserar på att skapa din egen publik och koppla den till en robust datainsamlingsstruktur från första part. Detta är vad som behöver göras nu eftersom det redan är verkligheten i det digitala marknadsföringslandskapet men det kommer inte heller att förändras när som helst snart, särskilt om du har rätt mentalitet och fokuserar på att skapa värde för din publik framför allt annat.

Digital marknadsföring 2022

 

Trender för marknadsföring i sociala medier

Sociala medier utvecklas varje år, tillsammans med tekniken som stödjer det och användarna som bidrar till varje plattform. Tidigare var sociala medier en plats för socialisering, utbildning och gemenskap. Det är fortfarande alla dessa saker, men nu representerar sociala medieplattformar en möjlighet att dela viktig information och meddelanden, och att utbilda och inspirera.

Under 2022 kommer sociala medier-team att fortsätta bygga sina varumärken på Instagram, YouTube och TikTok, med de flesta investeringarna till dessa tre sajter. Varumärken bygger ut sina strategier för livestreaming och kortformade videor och drar fördel av nya funktioner som släpps av de sociala plattformarna själva.

Förra året var YouTube fjärde mest populär plattform, och nu är den på andra plats. Med framsteg inom AI-driven rösttranskription och nya tillgänglighetsalternativ för videoinnehåll har gränsen för video-SEO knappt utforskats. Så börja öva på dina videoinspelnings- och redigeringsfärdigheter och se hur du kan skala upp din YouTube-marknadsföringsstrategi nu.

När det kommer till ROI fortsätter Facebook att dominera och visar upp det bästa värdet för marknadsförare inom B2B- och B2C-organisationer, men saknar samtidigt engagemang och löften för framtiden. Marknadsföringsteam för sociala medier står inför fortsatta utmaningar att hålla jämna steg med kraven på att skapa, producera och publicera högkvalitativt innehåll, samt att nå publik, engagera sig med dem och komma på nya idéer.

 

Utmaningar för marknadsförare inom sociala medier

27%: Skapa engagerande content

25%: Nå målgruppen

23%: Hitta nya idéer för content

23%: Att få och behålla följare

23%: Mäta ROI

22%: Att knyta sociala medie-aktiviteter till affärsmål

 

Var kommer företag att öka sina marknadsföringsinvesteringar?

  • Live streaming
  • Video i kortformat
  • VR + AR
  • Video
  • Experimentell content
  • Live audio chatt-rum

 

I år engagerar videoinnehåll i alla former målgrupper. För resultat på sociala medier prioriterar marknadsförare varumärkesmedvetenhet, bygger nya målgrupper och förbättrar kundservice och retention mer än 2021. Varumärken sätter sina relationer och publikgemenskap före försäljning och arbetar för att bygga djupare relationer med lojala kunder samtidigt som de bygger engagemang online.

 

 

Topp 5 mediekanaler rankade efter engagemang

28%: Facebook

19%: YouTube

16%: Twitter

15%: Instagram

9%: TikTok

 

Vilka tider är det bäst att posta på sociala medier?


Facebook: 18.00-21.00

YouTube: 18.00-21.00

Twitter: 18.00-21.00

LinkedIn: 18.00-21.00

TikTok: 15.00-21.00

 

Vilka dagar är det bästa att posta på sociala medier?

Facebook: Torsdag

YouTube: Onsdag

Twitter: Tisdag

LinkedIn: Tisdag/Torsdag

TikTok: Torsdag

 

 

Trender inom e-postmarknadsföring

3 nyckelfakta:

  1. De flesta öppnar e-post på mobil eller desktop, men surfplattor är på frammarsch.
  2. 95 % av marknadsförare ansåg att e-postmarknadsföring är effektivt för att uppnå affärsmål.
  3. G-mail är den mest populära e-postklienten.

E-postmarknadsföring är en viktig del i verktygslådan för digital marknadsföring. 95 % av marknadsförare fann att deras e-postmarknadsföringsstrategi var effektiv för att uppnå affärsmål 2021, och B2C-varumärken är mer benägna att finna e-postmarknadsföring som effektfull.

Några av de bästa e-poststrategierna för att nå marknadsföringsmål inkluderar e-postpersonalisering (den mest effektiva strategin för tillfrågade marknadsförare), att skriva effektiva ämnesrader och göra e-postmeddelanden mobilanpassade.

 

De primära funktionerna som angavs för marknadsföring via e-post är:

  • Öka kundlojaliteten.
  • Öka intäkter och försäljning.
  • Generera leads.
  • Generera trafik till website.
  • Öka varumärkeskännedom.

 

Förstå din data

E-post kan ge tillgång till noll- och förstapartsdata, vilket blir allt viktigare med slutet av tredjepartscookies 2023. Verktyg som e-postpreferenscenter kan användas för att bättre förstå prenumeranters intressen och tillhandahålla data och insikter via e-post.

Att ta sig tid att förstå och adressera e-postprenumeranter genom segmentering och så småningom personalisering får dem att känna sig värdefulla. Samtidigt ger det varumärken möjlighet att lära sig mer om kunder och prospekt i varje interaktion. Att använda data för att informera om e-poststrategi behöver inte vara skrämmande; enkelheten påverkar fortfarande. Börja med grunderna genom att gräva i dina analysverktyg och fundera över hur du kan tillämpa det du vet om din publik för att skräddarsy meddelanden som tilltalar dina läsare.

 

Konto för Apples Mail Privacy Protection (MPP)

E-postöppningshastigheter har länge använts som ett centralt riktmärke som framgång för e-postmarknadsföring. Även om många i e-postmarknadsföringsgemenskapen skulle hävda att öppningsgrad bara är ett mått av fåfänga används de fortfarande ofta som en mätstav. Men öppningsgrader har blivit mer komplicerade att tolka korrekt sedan Apples Mail Privacy Protection (MPP) lanserades i september 2021.

Varför? Apple positionerar Mail Privacy Protection (MPP) som en funktion avsedd att ge användare som väljer det mer kontroll och integritet – och det är det. Men det döljer också information som en gång var tillgänglig för e-postmarknadsförare. Till exempel döljer MPP IP-adressen och blockerar synlighet för om e-postmeddelandet har öppnats och hur många gånger, för de som har valt det. På grund av dessa kanske traditionella mätvärden som öppningsgrad inte är lika tillförlitliga som de en gång var.

Kom ihåg att Apples Mail Privacy Protection (MPP) påverkar all e-post som öppnas från Apple Mail-appen på vilken enhet som helst – oavsett vilken e-posttjänst som används (som Gmail eller ett jobbkonto).

Det påverkar inte andra e-postappar som används på Apple-enheter – som Gmail-appen som används på en iPhone. Även om effekten MPP har på ett givet e-postmarknadsföringsprogram beror på hur stor del av abonnentpubliken som har valt MPP, indikerar Litmus marknadsandelsdata för e-postklienter att antalet MPP-påverkade öppningar har överstigit 50 %.

 

Trender för digital annonsering

 Reklam är ett naturligt komplement till marknadsföringskampanjer och hjälper varumärken att nå fler intresserade kunder. År 2022 använder 80 % av varumärkena betald reklam i sociala medier, och Facebook och YouTube är de mest populära platserna för företag att spendera sin reklambudget.

Varumärken ser fortfarande den bästa direkta ROI från annonser på Facebook, Instagram och YouTube, och ett ökande antal företag investerar i betalda kampanjer på TikTok, Tumblr, Reddit, Twitch och Pinterest. Nischade grupper är kraftfulla och annonser tenderar att ha bättre engagemang, konverteringsfrekvens och lägre förvärvskostnader jämfört med mindre riktade kanaler.

Trender för videomarknadsföring

Effektiviteten av videomarknadsföringsinnehåll är tydlig och varumärken investerar mer i kortformad video på TikTok och YouTube än andra områden för 2022. Ändå säger bara 6 av 10 marknadsförare att de använder video i content marketing. Det här är en stor möjlighet – för varumärken som använder video inom andra affärsområden, som case eller sociala medier – att experimentera med att återanvända innehåll för nya kanaler, eller använda video på andra sätt.

Baserat på målgruppen av marknadsförare som HubSpot undersökte, är video det absolut mest effektiva medieformatet, med 76 % av de tillfrågade som håller med om att video hjälper dem att nå sina mål mer än andra medietyper.

 

videomarknadsföring

 

Videomarknadsföringsfakta i procent:


Video i kortformat har den bästa ROI jämfört med alla andra medieformat

1 av 3 marknadsförare planerar att investera mest i videomarknadsföring 2022

30% av marknadsförarna planerar att använda
YouTube för första gången 2022

24% av marknadsförare planerar att använda
TikTok för första gången 2022

37% av marknadsförarna planerar att öka sin
investering i livevideo 2022

29% av marknadsförare planerar att öka sina investeringar i långformat videoinnehåll 2022

51% av marknadsförare planerar att öka sina investeringar i kortformat videoinnehåll 2022

Mer än hälften av marknadsförare (53 %) optimerar foton eller videor för visuella sökmotorer, och 49 % av marknadsförare tycker att det är en av deras mest effektiva strategier.

 

 

Trender för B2B och B2C

Varumärken inom B2B och B2C delar många av samma marknadsföringsstrategier. Och mer och mer så arbetar B2B-varumärken med de traditionellt mer konsumentinriktade strategierna som: influencer marketing, ambassadördrivna forum/grupper och marknadsföring i sociala medier.

Även om det finns många likheter finns det också stora skillnader. B2B-marknadsföringsteam tenderar att arbeta nära med försäljning, RevOps och andra go-to-market-team (GTM) för att stödja kundupplevelsen. B2C-marknadsförare arbetar nära PR-, varumärkes- och digitala säljteam för att stödja försäljning, kundsupport och varumärkesimage. Under 2022 är det mer sannolikt att B2C-varumärken aktivt driver fler marknadsföringskampanjer än B2B-varumärken, men B2B ligger inte långt bakom.

Framtiden

 

Hur ser framtiden ut?

Fler B2B-märken på TikTok

B2B-marknadsförare ser högre engagemang och bättre ROI på TikTok än marknadsförare för B2C-varumärken. Och 58 % av B2B-marknadsförarna planerar att öka sina investeringar i TikTok under 2022 jämfört med 49 % av B2C-varumärken. Räkna med att fler teknikföretag och B2B-plattformar kommer att investera i TikTok och erbjuda praktiska tips/tutorials i ett lättsmält format för dagens publikpreferenser.

Ökade B2C-investeringar i SEO, innehållsmarknadsföring och podcasts

Fler B2C-marknadsförare rapporterar att deras webbplatser är effektiva verktyg för att nå sina affärsmål än B2B-marknadsförare, och B2B-marknadsförare är besatta av deras webbnärvaro. B2C-team har lättare att spåra marknadsföringsaktiviteter till försäljning, särskilt e-handelsföretag. 77 % av B2C-marknadsförare rapporterar att de använder SEO jämfört med 66 % av B2B-marknadsförare, och B2C-varumärken ser framgång med SEO-taktik som pillar pages, optimering av sidladdningshastighet och användning av topic clusters mer än B2B-märken.

AI och maskininlärning inom marknadsföring

Artificiell intelligens (AI) och maskininlärning (ML) låter skrämmande, men i verkligheten använder du förmodligen redan en AI- eller ML-app utan att ens inse det. AI och maskininlärning kan användas för att rensa data, optimera innehåll, förbättra SEO och mer – vilket sparar tid och pengar för marknadsföringsteam. År 2022 integrerar 17 % av marknadsförare automatisering eller artificiell intelligens som chatbots och AI-driven segmentering i sin strategi, med särskilt intresse i USA och Australien. 43 % av marknadsförare håller med om att automatisering och AI har varit de mest effektiva trenderna för deras organisations tillväxt. Detta kommer sannolikt att öka betydligt under nästa år.

 

”Kortvideo-boomen” kommer att fortsätta och leda till fler
korta videoannonser.

 

95% av marknadsförare som för närvarande använder video i kortformat för att öka sitt engagemang eller fortsätta med befintliga investeringar 2022, och kortformatsvideo har visat sig att vara det mest effektiva medieformatet för marknadsförare. När marknadsförare förfinar sin organiska videostrategi för kortformat efter att ha analyserat och optimerat i flera år vid denna tidpunkt, kommer de att gå över till mer strategiska videoannonser på plattformar som TikTok, Instagram Reels, Tumblr, YouTube och Pinterest.

 

Var vill ni fokusera era marknadsföringsinsatser under 2022? Vad behöver du hjälp med? Vi har smidiga lösningar för alla era behov.

KONTAKTA OSS

 

Senaste artiklarna

Guide till growth marketing för B2B

Introduktion:

Välkommen till vår omfattande guide om growth marketing för B2B-företag. I dagens...

Reklamfilmer Super Bowl 2024

Reklamfilmernas julafton är äntligen här. Och som vanligt bjöds vi på en kavalkad av snordyra ...

Spårning i en värld efter tredjepartscookies

I dagens digitala marknadsföringslandskap är förändringar i luften när det gäller...