Storytelling med motion graphics

Mänsklighetens arv lever vidare genom att berätta historier om den. En metod som pågått sedan tidernas begynnelse. Historier berättas fortfarande, men idag har vi fler möjligheter i form av hur vi presenterar dem. Att berätta en historia kan ibland underlättas och förstärkas med hjälp av rörlig grafik, s.k. motion graphics.

En digital era av historier som aldrig hittar hem

Vi lever i en digital tidsålder där det är svårare än någonsin att fånga och behålla målgruppens fokus. Skämtsamt kan man säga att människan är den nya guldfisken. Oavsett vad du producerar, kan du lägga till ett extra lager av visuellt intresse i form av rörlig grafik för att hjälpa dig att berätta just din historia och hålla tittaren engagerad.

Allt från en liten annons i sociala medier till en dokumentär kan använda rörlig grafik för att lyfta och poängtera olika fördelar som leder tydligare förståelse för budskapet och större engagemang.

En historia från hämtad från verkligheten

Vår kund Tolerate önskade att få ett verktyg att ta med sig till sina kunder som förklarar vad som är unikt och fördelaktigt med just varumärket Tolerate. Denna utmaning fick sin lösning i form av en animerad film eftersom detta val av media berättar en historia samtidigt som det fångar in tittaren och förklarar tydligt varumärkets fördelar på ett lättsamt tillika lättöverskådligt sätt.

Hur blev då resultatet? Ta en titt nedan.

 


Behöver du hjälp med storytelling eller motion graphics? Eller önskar du något där de båda arbetar tillsammans för en bättre effekt? Vi kan hjälpa dig.

KONTAKTA OSS

Senaste artiklarna

Guide till growth marketing för B2B

Introduktion:

Välkommen till vår omfattande guide om growth marketing för B2B-företag. I dagens...

Reklamfilmer Super Bowl 2024

Reklamfilmernas julafton är äntligen här. Och som vanligt bjöds vi på en kavalkad av snordyra ...

Spårning i en värld efter tredjepartscookies

I dagens digitala marknadsföringslandskap är förändringar i luften när det gäller...