Strategi | Content marketing

Så skapade vi tillväxt i sociala medier för Ginger Joe

gj-defyordinary

Hur vi ökade tillväxten i sociala medier för Ginger Joe

 

Bakgrund

Ginger Joe’s mål var att bygga upp en digital närvaro där de kunde kommunicera med sin målgrupp och de hade tidigare haft ett Instagram-konto med ca. 5000 följare, som av olika anledningar försvann. Ginger Joe’s kortsiktiga mål var att bygga upp en ny följarskara på både Instagram och Facebook. Och deras långsiktigta mål var att öka varumärkeskännedom och bli top-of-mind inom segmentet ginger beer i både dagligvaruhandel samt RTD-sortimentet på Systembolaget.

Till Ginger Joe på Instagram
Ginger Joe Case

Sedan starten med Brave har vi kunnat se en fantastisk tillväxt i våra sociala medier och samtidigt fått en ökad varumärkeskännedom i hela Norden.


Erik Coebergh
Channel Director Monopolies, Accolade Wines

ginger-joe-social-media
Ginger Joe Kräftskiva
Ginger Joe väder
Ginger Joe Summer Classics
Ginger Joe höst

Såhär har det gått

 

Vi startade bokstavligen från noll och redan efter tre månader nådde vi vårt första mål på 5000 följare. Därefter har vi fortsatt att engagera och inspirera målgruppen med kreativt content.


Ginger Joe är idag en kund vi arbetar löpande med och vårt arbete innefattar strategi, kreativa idéer, copywriting, design och illustrationer samt videoproduktion i alla dess former.

Vill du också få hjälp med content marketing?

Vi hjälper dig identifiera rätt lösning och ger dig tips på hur du snabbt kan komma igång med att driva mer trafik, generera fler leads och få nya kunder.

Kontakta oss