GINGER JOE

Så skapade vi tillväxt i sociala medier för Ginger Joe

Ginger Joe är en ginger beer och kommer i två smaker: Original och Päron, båda med kraftig smak av ingefära. Drycken finns både med och utan alkohol.

Uppdraget

Ginger Joe’s mål var att bygga upp en digital närvaro där de kunde kommunicera med sin målgrupp och de hade tidigare haft ett Instagram-konto med ca. 5000 följare, som av olika anledningar försvann. Ginger Joe’s kortsiktiga mål var att bygga upp en ny följarskara på både Instagram och Facebook. Och deras långsiktigta mål var att öka varumärkeskännedom och bli top-of-mind inom segmentet ginger beer i både dagligvaruhandel samt RTD-sortimentet på Systembolaget.

Ginger Joe iPhone case video

Strategi och kreativitet för ökad tillväxt


Vi började med strategi

Vårt arbete påbörjades med att ta fram en ny social media-strategi för att på ett strukturerat och planerat sätt kontinuerligt skapa innehåll. Strategin innehöll bl.a. dokumentation och insikter kring målgruppen, kanalinsikter för segmentet, aktivering av varumärket samt typ av innehåll som skulle produceras.


Så här har det gått

Vi startade bokstavligen från noll och redan efter tre månader nådde vi vårt första mål på 5000 följare. Därefter har vi fortsatt att engagera och inspirera målgruppen med kreativt content. Ginger Joe är idag en kund vi arbetar löpande med och vårt arbete innefattar strategi, kreativa idéer, copywriting, design och illustrationer samt videoproduktion i alla dess former.


Tillväxt i sociala medier:

450%

“Sedan starten med Brave har vi kunnat se en fantastisk tillväxt i våra sociala medier och samtidigt fått en ökad varumärkeskännedom i hela Norden.”

- Erik Coebergh | Channel Director Monopolies, Accolade Wines

Vill du också få hjälp med content marketing?

Vi hjälper dig identifiera rätt lösning och ger dig tips på hur du snabbt kan komma igång med att driva mer trafik, generera fler leads och få nya kunder.

Kontakta oss