Webdesign | Websiteutveckling
Techdrivna förändringsexperter fick ny hemsida i världsklass
Med HubSpot som motor är den nya siten redo att köra mot framtiden.
Bakgrund
CoreChange är ett relativt ungt företag med verksamhet i Stockholm och Göteborg som framgångsrikt driver förändringsarbete och levererar affärssystem och e-handelslösningar i världsklass. CoreChange förbättrar kundupplevelsen, utnyttjar tekniken och vet vilka nya produkter och tjänster som passar in. De brinner för nya möjligheter, ökad lönsamhet och långsiktigt hållbara lösningar i en ständigt föränderlig digital värld.
Dessutom är de ett riktigt skönt gäng. Och de behövde en ny website.
Uppdrag och lösning
CoreChange önskade en modern och minimalistisk site anpassad efter deras behov. En site som stärker deras affärsmål och valet föll på att använda HubSpot som CRM. För att få den mer levande och få in deras färger jobbade vi med snygga och tydliga interaktioner i gränssnittet för en mer livlig sida, samt gav deras affärsområden olika färger för en tydligare översikt. Vi byggde upp ett modulbibliotek i HubSpot för att CoreChange enkelt ska kunna ta hand om websiten efter överlämning.
Via vår lokala samarbetspartner i form av den uppskattade göteborgsfotografen Meddi togs nya bilder. Bilder som verkligen representerar den glädje och arbetskultur som genomsyrar CoreChange. När design, struktur och bilder var på plats i HubSpot tog vår copywriter vid och började justera och bearbeta rubriker samt brödtexter.
Resultatet är en website som bjuder på en förenklad, stilren och något avskalad magasinskänsla där färger får ta stor plats och bilderna sticker ut från i aspekten av att våga ta ett steg från det traditonella och förväntade manéret.
”Brave Agency hade en förmåga att förstå våra behov och önskemål för att sedan presentera lösningar för utvecklingen av vår nya hemsida. De är prestigelösa och skapade en arbetsprocess där resan från start till mål fungerade som en gemensam whiteboardtavla där kreativitet levde i symbios med fokus på behov, lösning och framtida affärsmål.”
– Gustav Enocksson | VD, CoreChange