Butiksaktivering i de digitala kanalerna för Grandiosa

Grandiosa – stenugnsbakade pizzor

grandiosa_av_brave

Till Grandiosa byggde vi en interaktiv kampanjsite för en tävling med fint pris.

 

Grandiosa Pizza är ett uppskattat varumärke i Sverige och alla deras pizzor bakas i en stenugn i ”Sveriges största pizzeria” i Vansbro.

Grandiosa önskade belöna sina kunder som hade köpt pizza med en spännande digital upplevelse baserat kring det svenska fotbollslandslaget.

 

Konceptet "Få hem laget"

Vårt koncept var baserat kring att få hem det svenska fotbollslandslaget från Frankrike. När kunden hade köpt en Grandiosa pizza kunde de skriva en kod från förpackningen på en kampanjsajt, vilket startade tävlingen. Koden låste upp ett land som finns på vägen hem till Sverige, och varje pizza innebar = ett nytt land. Priset för att låsa upp hela vägen var chansen att vinna VIP-biljetter till en fotbollsmatch.

Kampanjen aktiverade en fysisk produkt i den digitala världen. Kampanjen fick större genomslag än det förväntande resultatet och tusentals användare engagerade sig under en relativt kort period. Varje ny användare blev triggad till att köpa fler produkter varje gång de spelade.

 

Grandiosa kampanjssite

Vill du också ha hjälp hur du kan skapa kampanjer i de digitala kanalerna?