Branding | Websiteutveckling

Ny användarvänlig website och branding till Fello

fello

Fello – den omtänksamma mobiloperatören

 

Website, branding och härliga illustrationer

Fello är en relativt liten mobiloperatör från Sverige som fokuserar på transparens och ärlighet mot sina kunder.

Fello har en bra affärsmodell och en modern utgångspunkt, men har det svårt att nå och attrahera sin önskade målgrupp i den utsträckning de önskar.

Fel·low·ship (fĕl′ō-shĭp′)
”Ett sällskap av individer i en trevlig atmosfär och på lika villkor”.

En ansiktslyftning av av varumärket samt något att belysa visionen hos grundarna krävdes. Vi tog meningen bakom namnet: Fello och skapade en illustrerad symbol med en historia om en ”vanlig person” som var enkel att relatera till. En ”Fello” som är på din sida och som inte är stort anonymt företag som inte bryr om dig eller dina intressen.

Den nya websiten för Fello skapades med användaren som utgångspunkt. Genom att bland annat använda heat maps från deras tidigare website kunde vi identifiera användarbeteenden, mönster och andra nyttiga insikter. Detta gjorde att vi kunde undvika upprepa gamla misstag. Websiten integrerar även ”Fello”-karaktärerna för mer lekfullhet och även nya, tydligare CTA-knappar och mer relevant content producerades.

Se websiten här
macbookpre
webfello
fello-case
fello-1

Vill du också ha en website som levererar värde genom hela kundresan?

Vi hjälper dig identifiera rätt lösning och ger dig tips på hur du snabbt kan komma igång med att driva mer trafik, generera fler leads och få nya kunder.

Kontakta oss