Ny användarvänlig website och branding till Fello

Fello – den omtänksamma mobiloperatören 

Website, branding och härliga illustrationer

Fello är en relativt liten mobiloperatör från Sverige som fokuserar på transparens och ärlighet mot sina kunder.

Fello har en bra affärsmodell och en modern utgångspunkt, men har det svårt att nå och attrahera sin önskade målgrupp i den utsträckning de önskar.

 

Att bli en Fello

Fel·low·ship (fĕl′ō-shĭp′)
”Ett sällskap av individer i en trevlig atmosfär och på lika villkor”.

En ansiktslyftning av av varumärket samt något att belysa visionen hos grundarna krävdes. Vi tog meningen bakom namnet: Fello och skapade en illustrerad symbol med en historia om en ”vanlig person” som var enkel att relatera till. En ”Fello” som är på din sida och som inte är stort anonymt företag som inte bryr om dig eller dina intressen.

Den nya websiten för Fello skapades med användaren som utgångspunkt. Genom att bland annat använda heat maps från deras tidigare website kunde vi identifiera användarbeteenden, mönster och andra nyttiga insikter. Detta gjorde att vi kunde undvika upprepa gamla misstag. Websiten integrerar även ”Fello”-karaktärerna för mer lekfullhet och även nya, tydligare CTA-knappar och mer relevant content producerades.

 

Våra Fellos lever kvar än idag

Fello är din vän, mer specifikt, en typ av vän som stödjer dig genom alla livet resor oavsett om de är bra eller dåliga. En god vän behöver aldrig berätta hur god vän han eller hon är, de visar det genom sina handlingar. Vi ville fånga den känslan och applicera den på Fello-karaktärerna, samtidigt som de skulle vara vänliga och söta. Precis som företaget vision.

 

webfello

Från UX och design till färdig website

Fello_wireframe-1
fello
fello_wireframe_finished-1
fello_färdig_hemsida-1

Vill du också ha en website som levererar värde genom hela kundresan?

Vi hjälper dig identifiera rätt lösning och ger dig tips på hur du snabbt kan komma igång med att driva mer trafik, generera fler leads och få nya kunder.