Gameification

Gamification för Naturskyddsföreningen

naturskyddsföreningen_brave_

Naturkyddsföreningen – Sveriges största miljöorganisation

 

Bakgrund och uppdrag

Naturskyddsföreningen är Sveriges mest inflytelserika miljöorganisation och har runt 221 000 medlemmar. Ursprungligen kontaktade de oss med önskan om att få hjälp med ett onlineformulär som skulle underlätta för utbildningen av deras anställda (samt kunder) gällande deras ekologiska varumärke: Bra Miljöval.

Vi tyckte att personalen och andra tilltänkta målgrupper förtjänade något lite mer extra än bara ett onlineformulär. Varpå vi tillsammans med in-house-teamet på Naturskyddsföreningen tog fram en idé om att skapa en digital ”Bra Miljöval”-värld. I denna värld fick användaren en virtuell och interaktiv resa samtidigt som de fick insyn i hur väl ”Bra Miljöval” fungerar i Sverige. Vi kallade denna site: Miljöresan.

Genom att använda element av gamification och moderna illustrationer byggde vi en responsiv website som kunde byggas ut och skalas upp i framtiden.

Resultat

Miljöresan-sajten fångade uppmärksamheten hos den tilltänkta målgruppen – personalen på Naturskyddsföreningen samt utvalda delar av allmänheten, som båda engagerade sig med varumärket: Bra Miljöval.

Naturskyddsföreningen_brave
naturskydd2
naturskyddsforeningen-case

Vill du också ha en website som levererar värde genom hela kundresan?

Vi hjälper dig identifiera rätt lösning och ger dig tips på hur du snabbt kan komma igång med att driva mer trafik, generera fler leads och få nya kunder.

Kontakta oss