GARANTELL

En Inbound-ready website till Garantell

Uppdraget

Garantell är ett familjeägt företag som ligger i Värnamo i Södra Sverige som utvecklar och tillverkar lösningar för nätväggar, såsom hyllplan, maskinskydd, rasskydd och förråd som används av deras kunder i hela Europa. För att möta deras mål samt få deras affärsverksamhet att växa, fick vi uppdraget att omarbeta och blåsa nytt liv i deras digitala närvaro. Något som skulle sätta Garantell framför sina konkurrenter i både digital användarvänlighet och content.

För att möta deras affärsmål, bygga varumärkeskännedom och driva trafik så behövde Garantell en ny digital plattform som täcker alla deras digitala behov från CMS till marknadsautomation samt försäljning.

Skapa personas

Tillsammans med marknadsteamet på Garantell skapade vi personas och fick en bredare översikt över deras kunder och målgrupper. Vi gjorde även noggrann konkurrensanalys och sammanfattade sedan deras mål för att skapa den perfekta digitala strategin. Strategin för Garantell centrerade runt inbound marketing och där websiten är navet i deras kommunikation och drivande i att få fler leads.

personas
platform

Indentifiera rätt plattform

När vi gjorde en analys av de tillgängliga digitala plattformarna föll valet på HubSpot som erbjöd den mest kompletta lösningen för digital marknadsföring och försäljning såväl som omfattade mätverktyg för att hålla koll på leads, vilket låg i linje med vår digitala strategi. Med en genomarbetad digital strategi kombinerad med en website i världsklass, hade vi som mål att göra Garantells digitala närvaro till en av de bästa i branschen.

Digitalstrategi

Med vår nya digitala strategi till hands designade vi websiten för att optimera form och funktion utifrån både UX och SEO. För att kunna husera alla Garantells produkter på ett sätt som gör det enkelt att förstå så skapade vi en sidostruktur som är byggd för att husera många produkter utan att minska på användarvänligheten. Vi lyckades skapa en struktur som är både logisk och tillfredställande att använda. Vi byggde även en strömlinjeformad blogg som var redo för Garantells content marketing. Den nya websiten använder smarta sätt för att samla användarinformation i form av CTA och formulär för att underlätta för säljteamet att finna
”varmare” leads.

strategy
garantell-mockup

"Brave tog fram en ny, modern hemsida till oss genom kontinuerlig dialog. De har hittat den för reklambyråer ideala balansen att varken lyssna för lite, eller för mycket, på kundens önskemål. De prövade våra förslag och kom med egna, tillsammans kom vi på så sätt fram till den bästa lösningen. De var också väldigt lätta att samarbeta med och trots byråns relativa litenhet fick vi snabb hjälp när så krävdes."

Lena Gärdemalm
Lena Gärdemalm
Kommunikationsansvarig | Garantell

Vill du också ha en website som levererar värde genom hela kundresan?

Vi hjälper dig identifiera rätt lösning och ger dig tips på hur du snabbt kan komma igång med att driva mer trafik, generera fler leads och få nya kunder.

Kontakta oss